dilluns, 24 de novembre del 2008

Tema 3 pregunta 2

Feu una valoració crítica de l’ús del processador de textos per a escriure: Quan creieu que és convenient utilitzar-lo? A partir de quines edats? De quina manera? Creieu que és més convenient activar-hi el corrector ortogràfic o no? Quins aspectes del treball de la Llengua permet treballar?

-L'edat d'inici en la utilització del processador de textos hauria de ser aquella en que els nens ja dominin prou bé l'escriptura manual. Crec que no té cap sentit utilitzar el processador de textos si abans no se sap escriure amb un mínim de qualitat. Com estudiant d'educació especial voldria afegir que el processador de textos és una eina que facilita molt les coses a persones que pateixin una discapacitat de tipus motòric.

-Per utilitzar el processador de textos abans s'hauria de fer un treball a l'aula com per exemple escriure cartes o redaccions per posteriroment anar fent un ús major amb treballs individuals i en grup. Tots aquests treballs crec que s'haurien d'enquadrar en el marc del cicle superior ja que, com he dit abans, en els altres cicles encara s'està fent el procés de lecto-escriptura i cal dominar-lo.

-Sobre el corrector ortogràfic crec que és una eina que facilita les coses als alumnes i a més els corregeix. Al quedar marcades les faltes(word) hauríem de remarcar la importància als nens perquè si fixessin i no les tornessin a cometre.

-Ens permet treballar el procés d'escriputra formal, és un aspecte que han de dominar quan siguin grans; per posar un exemple no entregaríem un currículum vitae escrit a mà veritat?